بازاريابي ايميل چيست؟

ماركتينگ چيست؟

بازاريابي ايميل چيست؟

۷۴ بازديد

بازاريابي ايميل چيست؟

 

در ابتدايي ترين مفهوم آن ، بازاريابي ايميل استفاده از ايميل براي تبليغ محصولات يا خدمات است.

اما تعريف بهتر بازاريابي ايميل استفاده از ايميل براي توسعه روابط با مشتريان يا مشتريان بالقوه است. بازاريابي ايميل بخشي از بازاريابي اينترنتي است كه شامل بازاريابي آنلاين از طريق وب سايت ها ، رسانه هاي اجتماعي ، وبلاگ ها و موارد ديگر مي شود. در اصل اين نامه مستقيم است كه بجاي خدمات پستي بصورت الكترونيكي انجام مي شود. از اين نوع بازاريابي مي توان براي ايجاد روابط با مشتريان يا رهايي آنها استفاده كرد.

بخش عمده اي از نامه هاي اسپم كه همه ما با تبليغ "معاملات" تبليغ مي كنيم نمونه خوبي از 
بازاريابي ايميل در بدترين حالت است. شخصي در
 جايي ليستي از ايميل (يا چندين) را خريداري كرده و ايميلي را در امتداد
 خط "دريافت ___________ (نام محصول) فقط با _____ $ ارسال مي كند! 
(مقدار) "براي همه افراد موجود در ليست ، گاهي اوقات به طور مكرر. 
همه اين كارها همه را آزار مي دهد و نام تجاري بدي را به بازاريابي ايميل مي دهد.

هرچند در بهترين حالت ، بازاريابي از طريق ايميل به مشاغل اجازه مي دهد 
تا مشتريان خود را آگاه كرده و پيام هاي بازاريابي خود
 را در معرض مخاطبان 
خود قرار دهند.

بازاريابي ايميل مي تواند شخصي سازي شود بازاريابي از طريق ايميل به شما
امكان مي دهد گروه هاي خاصي از مشتريان يا حتي افراد خاص را هدف قرار دهيد.
ارائه معاملات ويژه تولد به مشتريان براي كالاها يا خدمات يكي از راه هاي اين كار است.
براي مثال يك رستوران ممكن است در روزهاي تولد خود يك ايميل
براي مشتريان بفرستد كه 50٪ تخفيف از يك ورودي را به عنوان مثال مي دهد.
اين نوع شخصي سازي به يك تجارت كمك مي كند تا بتدريج با مشتري رابطه
برقرار كند و رابطه اي را با مشتري برقرار كند كه مي تواند منجر به افزايش
فروش و وفاداري مشتري شود.
ساير مزاياي بازاريابي ايميل
دو بزرگترين مزيت بازاريابي ايميل قيمت و سهولت است. در مقايسه با
 ساير انواع بازاريابي ، ارسال نامه الكترونيكي روشي ارزان براي تبليغ 
شركت شما و محصولات يا خدمات آن است. همچنين تنظيم و پيگيري
 يك كمپين بازاريابي از طريق ايميل بسيار آسان است و اين امر باعث 
مي شود تا به راحتي براي مشاغل كوچك قابل دسترسي باشد.

به عنوان مثال مي توانيد يك گزينه ثبت نام خبرنامه را به وب سايت خود
 اضافه كنيد ، سپس با ورود به سيستم ، خبرنامه ها را به ليست ايميل
 ارسال كنيد. يك خبرنامه معمولي روشي ساده و مؤثر براي ارسال به
 روزرساني در مورد شركت شما ، رويدادهاي آينده و پيشنهادهاي ويژه است.
 همچنين نرم افزار ايميل برنامه ريزي ايميل هاي تبليغاتي خودكار را براي 
مشترياني كه اخيراً خريداري نكرده اند ، آسان مي كند.

بازاريابي ايميل هنوز هم مرتبط است در عصر رسانه هاي اجتماعي ،
نوشتن نامه الكترونيكي وسوسه‌انگيز است. اما آمار زير را در نظر بگيريد:
91٪ از كاربران ايميل حداقل يك بار در روز ايميل خود را چك مي كنند
بازاريابي نامه الكترونيكي براي هر 1 دلار صرف شده 42 دلار چشمگير
برمي گرداند 59٪ از پاسخ دهندگان نظرسنجي مي گويند نامه الكترونيكي
بر تصميمات خريد آنها تأثير مي گذارد بازاريابي پست الكترونيكي نسبت
به 1٪ براي رسانه هاي اجتماعي نرخ تبديل 2.3٪ است
مزيت بزرگ ايميل نسبت به رسانه هاي اجتماعي اين است كه 
چشم انداز ها و مشتريان احتمالاً از طريق رسانه هاي اجتماعي ايميل
 مي بينند. فقط ارسال مطلبي در رسانه هاي اجتماعي به اين معني 
نيست كه هركسي كه مي خواهيد پيام خود را ببينيد ، آن را خواهد ديد.
 با اين حال ، يك ايميل تا زماني كه خوانده شود (يا حذف شود) در صندوق 
ورودي خواهد نشست.

در حالت ايده آل ، بازاريابي از طريق ايميل بايد با رسانه هاي اجتماعي
 دست به دست شود. افزودن دكمه هاي رسانه اي "لايك" يا "اشتراك" به
 ايميل هاي بازاريابي شما راهي اضافي براي ارتباط با مشتريان با برند
 شما ايجاد مي كند. قطعه از بررسي هاي مثبت از طرفداران رسانه هاي 
اجتماعي مي تواند در ايميل ها گنجانده شود ، و برعكس ، از ارسال هاي
 رسانه هاي اجتماعي مي توان براي تشويق هواداران براي عضويت در 
خبرنامه هاي ايميل شما استفاده كرد.

اگر اين كار را به درستي انجام دهيد ، بازاريابي از طريق ايميل مي تواند 
درآمد شما را به ميزان قابل توجهي افزايش دهد. اين يك راه عالي براي
 بازديد افراد (و بازديد مجدد) از وب سايت يا وبلاگ شماست و ترافيك
 بيشتر معمولاً برابر با درآمد بيشتر است.
نكات مربوط به بازاريابي ايميل بازاريابي ايميلي موثر هر چند تلاش مي كند.
در اينجا چند استراتژي براي استفاده بيشتر از فعاليتهاي بازاريابي ايميل
شما ارائه شده است. ليست خود را بسازيد. تمام كاري كه مي خواهيد
با ارسال ايميل غيرمجاز انجام دهيد ، خاموش كردن بيشتر افرادي است
كه اميدواريد تبديل به مشتري شويد. چه از طريق وب سايت خود ، چه
در فروشگاه خود و چه در يك رويداد ، وقتي مشتري در انتخاب ايميل هاي
شما تصميم مي گيرد ، روشن شود. به قوانين قانون CAM-SPAM پايبند باشيد.
اين قوانين شامل داشتن يك خط موضوعي غير فريبنده ، روشي براي اشتراك
و نام و آدرس شما در انتهاي ايميل ها مي باشد. 5 فقط براي خريد هميشه
تبليغات ارسال نكنيد. با به اشتراك گذاشتن تخصص خود يا ديگران ،
از ايميل هاي خود براي ايجاد ارتباط با مشتريان استفاده كنيد ، به آنها
نكات و ديدگاههايي را بدهيد كه مي توانند براي آنها ارزش قائل باشند.
اطلاعاتي را به اشتراك بگذاريد كه به آنها اجازه مي دهد اطلاعات بيشتري
درباره شما و شركت خود داشته باشند
ليست خود را به خوبي بخوريد. به ياد داشته باشيد افرادي كه با آنها از
طريق ايميل ارتباط برقرار مي كنيد ، به اطلاعات آنها به شما اعتماد كرده اند.
آنها سزاوار احترام شما هستند اگر مي خواهيد فرصتي براي تبديل آنها از
مشتري به طرفداران و حتي تبشير براي نام تجاري خود داشته باشيد ،
در نتيجه آنها را به احساس ويژه تبديل كنيد. اگر مي خواهيد يك خبرنامه
را انجام دهيد ، به يك برنامه برويد. ارسال ايميل در روز يا روزهاي عادي
مي تواند به مشتركان شما كمك كند تا بدانند از شما چه انتظاري دارند
و چه موقع. ايميل خود را براي استفاده از تلفن همراه بهينه كنيد ،
زيرا آمار نشان مي دهد تقريبا نيمي از ايميل در دستگاه هاي تلفن
همراه باز شده است.
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.